softstart pro svarecku, roztaceni motoru pro cirkularku, a jedenIT dotaz

Pátek Říjen 3 16:25:47 CEST 2008

Bod 1, jako softstart pro tlakovou myčku používám 50m prodlužovačku, nebylo by to řešení i pro Vás ? Jinak místo žárovky je konstrukčně jednodušší odpor (používám ho v mikrovlnce) zkratovaný po půl sekundě relátkem. Můžete zakoupit zpožděné relé - třeba v provedení na DIN lištu. A ještě jeden nápad - nezkusil jste jistič s charakteristikou D ? Běžně se dávají B.
Bod 2 - máte zřejmě pravdu, shořelo rozběhové vinutí, cirkulárka sice řeže ale musí být "měkčí" - jako když jedete na kole pomocí jedné nohy místo dvou.
Bod 3 nechám povolanějším

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Kolinsky
Sent: Friday, October 03, 2008 3:31 PM
To: HW-news
Subject: softstart pro svarecku, roztaceni motoru pro cirkularku, a jedenIT dotaz

Dobrý den,
1/ Kamarád sehnal vetší svářečku /200A/ z 80.let české výroby. Ta normálně funguje, ale je problém že při zapnutí někdy vyráží 16A jistič.
Domnívám se, že je to závislé jestli se při zapínání trefím do průchodu nulou. Lze ji ještě předrátovat na 380V, to jsme zatím nezkouseli.
Problém na 16A jističi byl pouze při zapínání. I když se svářelo 140A, jistič držel jen zářivky už poblikávali :). Můj dotaz jak udělat softstart? Napadlo mě přes sériovou žárovku kterou po nabuzení zkratovat. Ale to asi nebude úplně ono. Co bych měl použít za metodu softstartu? Dá se to za rozumnou cenu koupit? Softstartery jsem zběžně hledal a byly jen pro motory.

2/ Mám malou dómo-róbo cirkulárku s jednofázovým asynchroním motorem s rozběhovým kondenzátorem. Kdysi jsem řezal a z motoru se zakouřilo.
Vypnul jsem ji a uklidil. Po letech jsem ji vyndal, zapojil, zapnul a z motoru se opet zakouřilo. Vyfoukal jsem ho kompresorem, zapnul, zahulilo se podruhé. Po třetí už nehulil, jen bzučel. Zkusil jsem ho roztočit šroubovákem (díky kontrukci řemenice a motoru to jde celkem bezpečně) a motor se chytnul. A řeže. Jen když ho chci zapnout, musím ho roztočit.
Domnívám se že shořelo to pomocné vinutí propojené s kondenzátorem kterým se motor roztáčí. Myslíte si to samé? Myslíte že ten motor lze dál používat s tím že ho budu roztáčet manuálně?

3/ Základní desky s chipsetem nvidia 630 mají integrovanou grafiku. Jde tato používat i když do pcie slotu zasunu normální grafiku? Potřebuji dva monitory a TVout. U starých desek s int. grafikou to nešlo, byla pověšená interně na AGP a když jsem dal grafiku do AGP, vypnula se.

Díky za odpovědi.
Miroslav Kolínský