OT Re: bajkonur

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pátek Říjen 3 13:47:56 CEST 2008


To ale nastane az pri velmi velkych tlacich (spis teoretickych ktere
uz pneumatika nevydrzi) kdy uz vetsina deformace bude jen ve vrstve
behounu a ta deformace nebude zevnitr vubec patrna. U normalni
pneumatiky, byt i hodne prehustene bude tlak vzduchu odpovidat tlaku
na podlozku.

Jinak pozor pri experimentech :-), zabiti prasklou pneumatikou neni
uplne vzacna vec.

Ales Prochaska

> On Fri, 3 Oct 2008, Zdenek wrote:

>> Nechci se poustet do hlubsich fyzikalnich uvah, predstava, ze tlak kola
>> na vozovku je shodny s tlakem vzduchu v pneumatice, se mi vubec nezda.
>> Naopak bych rekl, ze tyto parametry spolu nesouvisi.

> Tlak kola na vozovku neni uplne smysluplny termin. Tim je sila.
> Mate vypustene kolo , sedi na rafku, dole neni kulate ale placate.
> Zacnete ho nafukovat a kdyz dosahnete urcity tlak rafek se odlepi
> od zeme. Pri tomhle tlaku a velikosti te placky dole to akorat
> odpovida sile kterou tlaci kolo na podlozku. Nafukujete dal, tlak uz
> je 2x vetsi a ta ploska dole se zmensi na pulku. Sila je stejna,
> plocha 2 mensi a tlak 2x vetsi. Nafukujete dal a kolo uz je tak kulate
> ze ty ocelove kordy uvnitr zacinaji limitovat roztahovani. Pak uz
> ten tlak muze rust rychleji nez ubyva ta ploska dole protoze jej
> limituje dalsi sila.


>> Zdenek

> *------------------------------------------------------------------------*
> |                          Petr Simek   APS JU                     
> |                             psimek@jcu.cz                        
> *------------------------------------------------------------------------*

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list