OT Re: bajkonur

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pátek Říjen 3 11:04:10 CEST 2008


Jenže on se tlak nezvětšuje. Při lehkém zjednodušení je tlak kola na
vozovku stejný bez ohledu na zatížení (a je shodný s tlakem vzduchu v
pneumatice). A i když budeme počítat takové věci jako stlačení vzduchu
a tuhost bočnic pneumatiky tak se budeme pohybovat v oblasti kde je
lineární závislost třecí síly na tlaku docela dobrou aproximací.

Aleš Procháska

> Ta třecí síla neroste lineárně, relativně se zmenšuje díky jevu "tečení"
> materiálu pod tlakem. Takže konstrukce brzd na to sice má vliv, ale ne až
> tak velký.

> ----- Original Message ----- 
> From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>


> Ale umerne hmotnosti roste i treci sila mezi pneumatikou a silnici,
> tudiz pri pouziti hypotetickych idealnich brzd bude mit plny i prazdny
> nakladak presne stejnou brzdnou drahu jako osobak.

> Rozdily jsou dany prevazne technickou nedokonalosti brzd.

> Ales Prochaska

>> Stejne nakladni vozidlo. Plne a prazdne.
>> Plne ma delsi brzdnou drahu, to rika experiment.
>> Kineticka energie roste umerne hmotnosti.

>> Kdyby tomu tak nebylo, tak by prece nakladni automobily mit kratsi brzd
>> ne drahy. Maji prece vice kol,brzdnych ploch, ale presto osobak ma vzdy
>> kratsi brzdnou drahu...

>> M.P.

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list