Online Solar

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Listopad 30 23:27:57 CET 2008

V podstate ano, jednim z hlavnich ukolu teto revize byla prave revize turbiny.
Na clanku na ktery tu byl odkaz je krasne videt tendencnost a bombasticnost soucasneho tisku.
K poskozeni nizkotlakeho rotoru doslo tak, ze jerab proste s rotorem rychle sjel z zhruba 30cm cimz se par lopatek poskodilo.
Pokud by slo jen o toto neslo by v podstate o nic neb elektrarna ma ve svem arealu jeden nahradni nizkotlaky dil (celkem jich je v Temeline v provozu 6ks po trech na blok).
Nicmene revize turbiny se delala jako celku a dily se vozili do Skodovky coz jiz nejaky cas zabere.
Ono se nelze divit, jde o nejvetsi takto rychle behajici soustroji na uzemmi bylvale CSSR, hmotnost celeho turbogeneratoru je tusim 2210tun,kde puvodne vyrobena turbina s vykonem 1000MW byla loni modernizovana (pouzity nove 3D lopatky) cimz vykon vzrostl o nejakych 20MW. Neni to mnoho, ale kdyz nic jineho tak tech 20MW staci na pohon cerpadel chladiciho okruhu, hlavni cerpadlo ma tusim cca 7MW.

Cena opravy podle Skoda Energo je nejaktch 2-3MKc, pricemz prevazna cast ceny je casova cena specialnich stroju, ktere jsou Skodovky tzn. Skodovku jako pachatele nehody to nestoji skoro nic.

>Ona se při revizi vyndavá turbína? Jen mi není moc jasné jak plácli několika tunama o zem. To jim ta mrška trošku poskočila v uloženích nebo jak?
ced