Testik na patek - kontrolka s led

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Neděle Listopad 30 20:23:49 CET 2008

Zdenek napsal(a):

>Pekny.
>Uvazoval jsem o tom u vypinacu Tango. Nepruhledny plast se necha
>prosvitit LED

Nenecha, zkousel jsem to, ten bily plast ( kryt - hmatnik, klapacka)
proste prosvitit nejde. Jedine ze se v miste podsvetleni se "vyfrezuje"
material ( zevnitr) aby byl plast tenci. Ale i tak to nevypada buhvijak.
Proto jsem Tango zavrhnul a sel do  Legrandu.

>, takze by svitila cela plocha. Takhle nizkoproudove LED by
>mohly fungovat i se svetly, kde mam DO (proud by sel pres 1W trafo misto
>zarovky).

Nemusi tam byt ani zarovka, LED sviti jen prez kapacitu kabelu jdouci od
vypinace ke svetlu ( mene ale sviti)

>Proc PCB?: Mam trochu obavu nechat "plandat" ve vzduchu neco s 230 V, i
>kdyz pripadny zkrat s cimkoliv by nic nezpusobil.

Presne tak, maximalne se rozsviti svetlo. Pri zkratu kondu ( chce to
680pF - 1n5 / na 630V ) jde jedna pulvlna prez diodu a druha prez LEDku,
ktera spolehlive odejde asi po pul minute. Kdyz byl v serii jeste odpor
10k tak sice LEDka neodesla, zato zacal ten odpor priserne smrdet....
Simulval jsem tyhle stavy, abych vedel, co se muze stat. Mam ty svetylka
v kazdem vypinaci.