[OT] Cena elektriny?

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Čtvrtek Listopad 27 18:15:32 CET 2008

www www napsal(a):
> Omlouvam se za OT, ale nejak tomu nerozumim,  treba mi to nekdo vysvetlite.
> CEZ vykazal za 3.kvartal zisk 12.3miliardy Kc, coz je dokonce vice nez odhadovali ekonomicti fantastove od Bloomberga

CEZ ma "kvalitni" zdroje elektriny - trvale jaderky a tepelky a spickove vodni a
precerpavacky, neni zavisly, zda fouka.

Levne nakupuje, draho prodava a neplati hned faktury. :-)

> Svetem hybe krize, ktera srazila ceny surovin dolu, pokles ceny ropy je o vice nez 100%.

Takze kdyz budu chtit koupit ropu, dodaji mi ji a jeste zaplati? :-)

> O cene elektriny rozhoduje ERU, jehoz zakladni funkce je cituji "ochrana zájmů spotřebitelů v těch oblastech energetických odvětví, kde není možná konkurence"

Jenze ve vyrobe konkurence je, takze predpokladam, ze reguluji prevazne
distribuci a ceny silove elektriny mame "nemecke".

> Ekonomika jde cugrunt tzn. ceny by mely klesat.
> V CR neni ziskovsjsi firma nez CEZ.
> CEZ je defakto statni firma.
>
> Presto  vsechno CEZ pristi rok zdrazuje o 24% (velkoobchodni cena), je zde nekdo kdo by mi tento ekonomicky berpetum mobile dokazal vysvetlit?

Pro velkoodberatele zdrazuji vsichni! silovku o 18%. Neni mi ale jasne, pro
treba zakaznici EONu (domacnosti) plati o 16% vic nez stejni zakaznici PRE
(tarif D25). Ze by to byly ztraty na vedeni?

Nezastavam se CEZu ani ERU, jen mi to prijde v posledni dobe jako populismus.

Standa Smejkal

P.S.: Byva slusnosti se podepsat. U vaseho mailu detekuju podpisy jako J.,
Tomas, Karel ... nechapu to.