Pole v C

Duąan Slavětínský dslav3@treeinfo.cz
Středa Listopad 26 14:27:26 CET 2008

Asi trochu od věci, spíš jen pro zajímavost.

Proč používáte (*m).neco a ne m->neco?

Dušan Slavětínský

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Zdeněk Materna
Sent: Wednesday, November 26, 2008 2:03 PM
To: HW-news
Subject: Pole v C

ZdravĂ­m,

mám takový problém v C.

Ve struktuře mám deklarované pole e (zatím) pevné velikosti. Mám ukazatel na strukturu, ten předávám jako parametr funkci, a chci do pole ukládat hodnoty, ze kterých budu počítat klouzavý průměr. V e_arr_len je uložená délka pole.

Takto je deklarované pole (ve struktuře):

volatile int16_t e[5];

Toto nefunguje:

for(uint8_t i=0; i<((*m).e_arr_len-1);i++)

A toto ano:

(*m).e[4] = ((*m).req_speed - (*m).act_speed);

Samozřejmě bych radši používal for, protože je to čistší a navíc chci to pole alokovat dynamicky. Ale ať na to koukám, jak na to koukám, chybu nevidím. Kompilátorem to projde, ale bohužel to nefunguje.

Celý program je kdyžtak tady: http://robotic-hardware-interface.googlecode.com/svn/trunk/elektronika/motor_control/motor_control.c. Kompilátor používám gcc.

Díky za případnou radu.