OT: ustredni topeni

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Listopad 25 20:35:13 CET 2008

On Tue, 25 Nov 2008, Ales Prochaska wrote:

> Vsiml jsem si, ze je tu nekolik lidi kteri se zabyvaji topenim, tak si
> dovoluji otazku: radiatory v prizemi mam skoro studene, ale v patre a
> podkrovi to jeste ujde. Kotelna je v suterenu. Tlak vody a odvzdusneni
> je v poradku, ostatni okruhy funguji. Je mozne, ze se takhle projevuje
> zavada cerpadla?

Tezko rict. Jen zajimavost - samotizka nadrz 0.NP, radiator 1NP, radiator
2.NP, oba radiatory na stejne vetvi. Radiatory studene, nadrz horka. Po
otevreni horniho radiatoru se rychle naplnil horkou vodou az do zpatecky,
takze dolni radiator byl studenejsi nez jeho zpatecni 'studena' trubka.
Po otevreni i dolniho radiatoru se moc nechtel ohrivat, zacal az po pul
hodine kdy ty trubky trochu vychladly. Asi to nedokazalo pretlacit tu
teplou vodu ve zpatecce proti tomu studenejsimu spodku nadrze.

Taky je fakt ze cim je vetsi vyskovy rozdil mezi kotlem a radiatorem tim
lip to na samotizku beha, takze pokud by cerpadlo stalo a slo to jen
samotizkou tak ty 'vyssi' radiatory topi lip.