HW obchod

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Neděle Listopad 23 22:49:14 CET 2008

>To je nevyhodne jak pro zakaznika, tak pro obchodnika. Pro zakaznika
>proto, ze se to jaksi nikdy nerozpocita tak, aby to vyslo stejne, jako
>kdyz jsou expedicni naklady bokem jasne uctovany,  takze zakaznik
>zaplati vic.

Nerekl bych. Pokud na odeslani zbozi za 100tis Kc spotrebuji 5tis na
postovne, zdrazim zbozi o 5% a nebudu uctovat postu. Samozrejme
nekteri zakaznici ted zaplati vice ale jini zase mene, v prumeru to
bude plichta.

>Pro obchodnika proto, ze kdyz zakaznik nejake zbozi
>reklamuje nebo vraci, vracely by se i expedicni naklady, coz je
>hovadina.

Pokud zbozi reklamuje, ma snad narok i na vraceni postovneho, ale
tyto pripady vynechme.

V ostatnich pripadech neni prece problem kompenzovat i vracene zbozi.
Pokud se v predchozim prikladu vrati 10% zbozi, potom prirazka na 90%
zbozi musi zaplatit 100% postovneho. Takze to nebude 5%, ale 5.6%.

Samozrejme takovato razantni zmena v uctovani postovneho by zmenila i
strukturu objednavek, predchozi statistiky by se musely jaksi za
pochodu prizpusobit, nicmene lze predpokladat, ze by ten proces byl
konvergentni.

J. Hanzal