OT: antivir

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Sobota Listopad 22 19:20:26 CET 2008

Presne tohle je rozdil mezi 'syntetickymi' testy, ktere ovsem maji jasna
pravidla a mezi nahodilymi, anekdotickymi zkusenostmi.
Je naprosto absurdni, ze bychom s funkcnim, aktualnim produktem mohli
minout skutecnou virovou infekci. Pokud pominu to, ze s vyjimkou asi dvou
rodin se uz prakticky viry 'v terenu' nevyskytuji, takovemu tvrzeni neverim.
I u neparazitickeho malware povazuji za stejne absurdni, ze by na jednom
stroji probihalo najednou vice nez nekolik malo 'nakazeni', tj. na stoji by
mohlo byt nekolik maximalne desitek souboru, ale opet - ze by to vsechno
nechytal aktualni a funkcni produkt, to je absurdni.

Museli bychom jedine pripustit tvrzeni, ze ackoli ma avast jednoznacne
lepsi uroven detekci nez Nod, ze existuje podstatna sbirka malware, ktere
proste avast zcela pomine a trefuji se do vasich stroju. A to jsme uz zase
v risi pohadek, ze? Mame radu metod ziskavani vzorku, ktere se vyskytuji na
netu, mame pomerne presne statistiky, jak si vede konkurence a nic
nenaznacuje tomu, ze by to proste mohla byt pravda -> musim dojit k zaveru,
ze se neporovnava srovnatelne.

Synteticke testy aspon testuji jabka x jabka. Tyhle nahodile zkusenosti
nerikaji nic, zadne tvrzeni neni overitelne (ani uveritelne). Ze je vam Nod
z nejakeho duvodu sympatictejsi, s tim nic nenadelame, holt.