OT: jak

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Sobota Listopad 22 11:53:57 CET 2008

To záleží na tom, co považuje výrobce za pozorovací úhel. Abych řekl pravdu tak jsem to zapomněl, ale je to pokles něčeho, asi kontrastu na desetinu a některými výrobci udávaných na pětinu hodnoty vůči hodnotě kolmé na panel. V tomto případě je pozorovací úhel CRT omezen konstrukcí a nelze se v tomto smyslu bavit o pozorovacích úhlech neb barevný prostor je U CRT v tomto případě zachován.

No nevím co je to průměrná TV, ale TN panely vedou, používají se i IPS a *VA panely ale řekl bych že to je tak na půl s TN ve střední cenové kategorii (kolem 25k Kč).

Vámi uvedený odkaz je na špičkový počítačový LCD panel, ten v TV nenajdete (jen v low end HDTV TV tak do 22" a to TN. Tipněte si důvod. Ano, správně je to cena). TV svět klade jiné nároky.

Na straně 13 dokumentu http://www.babelcolor.com/download/A%20review%20of%20RGB%20color%20spaces.pdf jsou uvedeny barevné prostory s ohledem na barevný prostor. Pokud je mi známo, CRT pokrývají NTSC barevný prostor (zálež na luminoforu). No a pokud LCD pokrývá NTSC tak je to u TV také napsané - chlubí se s 90%. No naměřit se dá ledacos, jen si zvolit ty správné měřící podmínky. Před třemi roky to byl NTSC prostor téměř utopie, dnes se to vypadá, že by se to mohlo stát opět standardem.

Podklady nemám, už nedělám v toto oboru a hledat se mi je moc nechce, tak to berte jako zprávu JPP. Když jsem odcházel tak jsem viděl u kolegy na stole panely s barevným prostorem blížící se Adobe RGB (kolem 90%) a byl z toho tak trochu nadšen. Byly to TN panely.

Já to vypínám při nejbližší reklamě. Myslím že se na TV dívám tak do 5 hodin měsíčně.
32", 37" panely ještě stále používají TN technologie. Ono je to levné a ta technologie se vyvíjí.
ced