OT: kontrola SW

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Listopad 22 10:09:18 CET 2008

To se dá odhadnout. Zhruba se dá říct, že na rozumném PC (řekněme 3 GHz) při
použití kvalitní implementace šifrovacího algoritmu se dá zašifrovat
1e6 bloků za sekundu. Při lámání 64bitové blokové šifry (například
DES) hrubou silou je tudíž potřeba 2^64/1e6 = 2e13 sekund = 600000
let, což je metodami SETI řešitelné. Pro 128bitovou šifru (AES, 3DES)
je to 2^64 krát tolik, což je neřešitelné.

Aleš Procháska