Testik na patek - kontrolka s led

Tomas Dresler dresler@hw.cz
Sobota Listopad 22 02:23:02 CET 2008

Jj, uvedom si, ze při vypnutem stavu se po nejake době kondenzator vybije a
pro rychle zmeny napeti si drzi to svoje, takze jak rikal Pavel, v okamziku
zapnuti pri vrcholove hodnote bude na te diode celkem dost.

Otazka je, jaky merak jsi pouzila na mereni toho shuntu, zdali něco merici
stredni, maximalni nebo efektivni hodnotu, protože spickovy proud bude podle
me ještě o dost vyssi...

Teslacke LEDky mivaly uvedeny kratkodoby proud v desitkach amper jednorazove
a pod deset opakovane (rozumi se kratke spicky). Mam podobnou věc ve zdroji
a taky to funguje přes deset let :-) Ale priznam se, maly omezovaci rezistor
tam je v serii s kondenzatorem.

--
S pozdravem/with best regards

	Ing. Tomas Dresler

mailto:dresler@hw.cz

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Saša Svobodová
Sent: Friday, November 21, 2008 8:59 PM
To: HW-news
Subject: Re: Testik na patek - kontrolka s led

Hezky vecer,

    presne toto jsem dneska delala :-)  Jen jsem misto LEDky mela
zapojenou normalni diodu, bylo mi LEDky lito. Abych mela na cem merit,
byl v obvodu jeste 1ohmovy odpor. No a na tom jsem namerila spickovou
hodnotu az 36V coz mne tedy docela dosti prekvapilo, ale merila jsem to
mockrat za sebou a je to spravne. Proto nechapu, jak nemkdo muze udelat
podobnou kontrolku, nebo svitidlo, bez omezovaciho odporu.

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz