OT: kontrola SW

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Listopad 21 21:57:42 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 21.11.2008 od gatilo:

> To ja se tedy zlobim, a to velmi. Neni zadny duvod, proc by vase
> manzelske problemy mel resit nejaky zakon. A uz vubec ne, na ukor
> moji penezenky.

Vsak jen rikam, ze ja bych se nezlobil. Tim vubec nerikam, ze ma nekdo
neco takoveho narizovat. Osobne jsem pro co nejmensi vmesovani se
statu.

Na druhou stranu, predstav si situaci, ze prijdes k uhone cizi vinou.
Napriklad u sousedu vznikne pozar a ackoliv by mohli hasit, kdyby meli
hasicak, tak nehasili, utekli, no a diky tomu tobe take vsechno
shorelo nebo ti to hasici postrikali vodou... a mas velkou skodu a
velke problemy. A nejde o to, ze oni nebo ty jste pojisteni, ale o ten
problem v dany moment.

Urcite mi rozumis, pro priklady nemusime chodit daleko. Me uz vicekrat
nekdo naboural v aute. Vzdycky me to stalo spoustu casu a spousty
zbytecnych problemu. Takovou skodu ani nevycislis, nikdo ti to
nezaplati. Naposledy mi zrusili cely zadek 10 let stareho auta. Skoda
za asi 150 tisic. Kdybych nemel havarijni pojistku, ze ktere jsem to
profinancoval, tak z te jeho zakonne pojistky bych to proste
neopravil. To auto po celou dobu sve existence bylo opravovano
vyhradne ve znackovem autoservisu, nevidim duvod, proc by melo jit
jinam. Kdyz mi nekdo zrusil dily, nevidim duvod, proc bych mel shanet
nejake jine na srotaku, ja jsem se ho neprosil, aby mi do toho
naboural, a autoservis mi da dily nove.

To zakonne pojisteni je tak trapna zalezitost, ze proste oni ti
zaplati dily po odecteni amortizace, tj. dily stare, ackoliv jejich
vymenou nedojde ke zhodnoceni vozidla, naopak tou bourackou dojde ke
znehodnoceni vozidla. Proste je to silena svinarna, kdy vinou nekoho
ciziho mas problemy a vznikne ti skoda, ktera je skodou pro tebe, ale
neni skodou podle zakonu...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem