Klavesnice

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Listopad 21 18:36:35 CET 2008

osobne jsem byl u toho, kdyz jsme ten milion testovali a vydrzela a ne
jedna :-).
jen trochu zmizelo to "vybouleni" ..
ten milion vydrzely i klavesnice co nam delali kopie z ciny, ale jsou
jeste dalsi parametry.
foliovka taky neni na psani u pocitace, vetsinou ..
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Friday, November 21, 2008 5:21 PM
To: HW-news
Subject: RE: Klavesnice

----- Original Message ---------------
>nebo proste u takovych "spinacu" zalezi ne vice okolnostech, ruseni,
vlhkost, statika, den v tydnu atd... :-).
>proste jak to "neklape", je to jen "jako" spinac.
>nekolikrat u nas probehla akce zlevnovani foliovejch klavesnic, ale
>zakaznici pokazde odmitli klavesnici "bez zabek" i pres nabidku snizeni
konecne ceny vyrobku.

Ono zase ani tie zabky nie su bohvieco, napriek proklamovanemu milionu
cvaknuti maju v praxi ovela mensiu zivotnost nez bezzabkove klavesnice -
jedna prasknuta zabka znici celu klavesnicu. Zrejme su namahane inak ako
v tych mikrospinacoch, ktore tiez pouzivaju zabky - v mikrospinaci je
zabka mechanicky lepsie upevnena a tlaci sa na nu definovanym sposobom,
a je tam asi aj nejaky doraz. Ak sa teda predpoklada velka namaha (vyse
toho miliona), tak je treba bud pouzit riesenie ako je v PC klavesnici,
t.j. bezzabkova membrana s mechanikou zabezpecujucou definovany prenos
sily a dorazy (a aj ten dobry mechanicky "feeling"), alebo nejake
solidne mikrospinace - to vsak obvykle lezie poriadne do penazi.

Univerzalne dokonale riesenie ocividne neexistuje...

wek