[OT] Digitalni podpis pdf?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 20 16:04:36 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 20.11.2008 od Kamil Rezac:

> Dopocitat z ceho?

Delalo se to z informaci ulozenych na karte na magnetickem prouzku.
Tyka se to magnetickych karet. Ale mozna to dnes uz na vsech nejde,
tezko rict, jenze jaksi oni musi zajistit zpetnou kompatibilitu se
starsimi bankomaty v provozu.

O cipovych kartach samozrejme vubec neni rec, tam to nejde dopocitat z
principu.

> Mozna to plati pro vychozi, ale i to se mi zda pritazene za vlasy.
> Uz s ohledem na to, ze vetsina bank umoznuje uzivatelskou zmenu
> pinu, takze stejne musi byt ulozeny v nejake zahashovane podobe v
> databazi (takze to nema zadnou vyhodu proti nahodnemu
> vygenerovani)....

PIN muzes zmenit v bankomatu na cipove karte, stejne jako muzes zmenit
PIN v tokenu v pocitaci, to je logicke, meni se primo na cipu. Jestli
to jde (a jak) po telefonu, to mi tedy jasne neni, podle me PIN cipove
karty bez te karty nezmenis, to by byla velka bezpecnostni dira,
protoze tam PIN overuje primo cip.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem