[OT] Digitalni podpis pdf?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 20 10:23:03 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 20.11.2008 od Galloth:

> To by me zajimalo. CO by se stalo? Krome toho, ze by si zakaznici
> museli prijit pro nove certifikaty?

Treba to, ze by si nikdo pro nove certifikaty uz neprisel, protoze by
takove certifikacni autorite neveril. Duvera je to nejdulezitejsi, co
certifikacni autorita ma, protoze prave na te duvere je to vse
zalozene.

Jinak byl by to samozrejme hodne velky pruser, tem certifikatum by se
nedalo verit a to se zpetnou platnosti. Vlastni podpis jako takovy by
to neovlivnilo, protoze ten je zalozen na vlastnictvi privatniho klice
subjektu, nicmene by razem vsichni mohli pochybovat o tom, komu dany
klic patri.

Co se tyka pripadneho soudu, kdy by nekdo zpetne zpochybnil muj
elektronicky podpis, to by pochopitelne bylo resitelne. Snadno bych
prokazal, ze podpis patri me, ze jsem majitelem onoho privatniho
klice, ale byly by to zbytecne velke komplikace a obstrukce, mohlo by
se to dlouho tahnout apod.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem