OT: kontrola SW

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Listopad 19 14:21:26 CET 2008

Vitejte v CR a na Zemi :-)
Vite co v CR jedine zajima policii, co nejnizsi statistika zlocinnosti a co
nejvyssi objasnenost,
Jako priklad si vemte každodenní kradeze mobilnich telefonu, je zde
legislativa, jsou technicke prostředky jak mobily dohledat, presto pokud vam
ukradnou mobil jedine o co se bude policice smazit bude stlacit cenu pod 5k
Kc a neresit to jako trestny cin.
Pokud nasemu Pepovi nekdo bude neopravnene používat jeho sw, fakt to nebude
policii zajimat, dokonce si troufnu tvrdit, ze i kdyz pepa dorazi na policii
domahat se svých prav, budou delat vse pro to, aby nemuseli nic resit.

Nejlepe to shrnula včera jedna obyvatelka z Janova, když ja jako slusny
clovek vecer schanim policici protože naší mili sousede poradaji do 3 do
rana mejdan tak neprijedete, když se tu porada pochod proti tomu botelu tak
vas tu je přes 1000!

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Lukáš Grepl
Sent: Wednesday, November 19, 2008 12:19 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: kontrola SW

> Obecne se provadi stejna cinnost jako pri sw auditu, jsou na to docela
> solidne pracující programy, staci je na PC pustit a vypadne databaze sw,
> ktery je v PC nainstalovan, vcetne klicu, pro site to umi delat sumy
licenci
> za sit, kontrolovat duplicitu klicu. Tyto programy mají pomerne rozsahle
> databáze programu od velkych sw hracu a ti maly nikoho nezjimaji neb
> nepozivaji takove ochrany jako velci nebo jste jiz slysel o přepadovém

Jedna věc jsou ochrany, druhá věc jsou licenční podmínky a autorské
právo. Ochrany jsou v případě vyhodnocování legality SW irelevatní.

> komadu napravujicvi neprovast proti programku Pepika z Horni Dolni? :-)

To jsem neslyšel. Ale kdo rozhoduje o tom, který program je od "velkého
hráče" a který program je od "Pepíka z horní dolní"? Teď se nebavíme o
žádné BSA financované korporacemi, ale o práci Policie ČR (nebo která
státní organizace to řeší?), která by měla být nezávislá, nezaujatá.
Porušení AZ je v principu úplně stejné, když si nelegálně nainstaluju
"velký" nebo "malý" program, jen výše případného trestu se odvíjí od
způsobené škody. A tak mě zajímá, jak probíhá zjištování a dokazování
dodržení/porušení licenčních smluv potažmo porušení ustanovení AZ v
takových to případech.

Když jako člověk nebo malá firma vyvvinu a prodám zákazkový SW za řádově
desítky nebo stovky tisíc, tak takový jistě v podobných databázích
nebude. Přesto je jeho nelegální instalace porušením AZ a z hlediska
škody větším porušením než nějaké Windows. Pokud dochází ke scanování
podezřelých počítačů programem, který si zaplatili "velcí hráči" a
obsahuje jen databázi jejich SW, pak mi to přijde poněkud nefér.

Lukáš Grepl

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 3624 (20081119)

http://www.eset.cz