(OT) UPC a HBO

Serych Jakub Serych@panska.cz
Úterý Listopad 18 19:59:06 CET 2008

Ne ne, lisi se to velmi vyznamne, tak jako napriklad i DVB-S pro satelity.
Prenasena data jsou uplne stejna, tedy je mozne sestavit multiplex a ten pak
prenaset kombinaci vsech trech (ctyrech - jeste DVB-H) technologii. Ale
samotny prenos je udelany vzdy tak, aby v danem prenosovem prostredi
dosahoval optimalni kvality s vyuzitim urceneho prenosoveho pasma ktere nekdy
je (DVB-T a DVB-S) a nekdy neni (prave DVB-C) historicky dane z analogoveho
typu prenosu.
V kabelu se pouziva mnohastavova modulace QAM (az 256-QAM v sirce pasma 2 az
10 MHz, zatimco v DVB-T je OFDM s nekolika tisici subnosnych na kterych je
typicky 64-QAM.

Takze zadny jeden bitik :-)))

Jakub Serych