Svetlo z LED - jak napajet 12 Cree Q5

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Listopad 18 17:07:24 CET 2008

sériové spojení:

Nejvyšší účinnosti měniče se dosáhne, pokud napětí nebude zvyšováno v moc
velkém poměru.

Tzn. např. pro požadovaných 66 % Imax je Uf někde kolem 3,5 V. Pro 12V
napájení tedy jako optimální vyjde rozdělení do čtveřic, se zvyšováním na 14
V + úbytek na snímacím odporu. Měničem bude vpodstatě trvale téct proud
přímo ze vstupu na výstup - ztráty minimální. Účinnost významně ovlivní
způsob snímání proudu, resp. z něj plynoucí úbytek na měřícím odporu.

Opačným extrémem je všechno v serii, kde vyjde 42 V, měření možno zanedbat,
ale ztráty rozpínáním většího napětí a proudu budou oproti 14 V výrozně
vyšší.

Rozumný kompromis tedy bude 2 série po 6 ks.

baterie/auto:

Ono nemusí jít jen o pokles, ale taky nárůst. Pro 3 ks vychází 10,5 V, odpor
z 12 V bude 2R7. Vnitřní odpor LED je v této oblasti kolem 0,5 R. Tzn. na
celkovém odporu máme ~2 V. Po zapojení do auta, když bude plně nabito na 14
V se ze 2 V stanou 4 a proud vzroste z 0,7 na 1,4 A.

PH

From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
Pokud bych pristoupil na variantu se step-up menicem tak to jiste bude
lepsi je mit vsechny seriove.

Co se tyka pozadavku na bateriove napajeni tak je to mysleno jen jako
doplnkova funkce - 99% provozu bude ze site. Mysleno to bylo jen tak, ze
kdyz si budu chtit posviti nekde pod autem tak abych to pripadne mohl
pichnout do autozasuvky, nebo provozovat z vestavene baterie - takze by
pripadny pokles svitu nemusel tolik vadit.

Vcem jsem v iluzi ohledne ucinnosti 2W/36W v pripade srazecich rezistoru?

Co se tyka zavislosti Uf/tep tak jak jsem rekl - nebudou provozovany na
100%, ale na 66% maxima a nemelo by to moc litat.