Vetrniky

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Pondělí Listopad 17 16:11:36 CET 2008


>A nedal by se pak i ten vodík použít jako palivo pro některý typ 
>elektráren?
> Prostě je přebytek, tak se vyrábí vodík, je nedostatek, vodík se
> spotřebovává. Něco jako přečerpávací elektrárny, je zvýšená zátěž - "pustí
> se to dolů", je přebytek energie - "pustí se to nahoru". Akorát si myslím,
> že s tím vodíkem by to dokázalo reagovat pružněji. Na druhou stranu by 
> mohl
> být problém s uložením takovýho množství vodíku.

Vodik ma v soucasnosti jediny smysl umoznit ropne lobby hrat na ekologickou 
notu aniz by se jakkoliv zmenil soucasny status quo-
jednoduchy vypocet ucinnost prumyslove elektrolyzy - 50% ucinnost spalovani 
vodiku - 30 % - celkova ucinnost celeho cyklu 15% kdyz pripocteme naklady na 
skladovani vodiku - je mnohem lacinejsi misto vyroby vodiku postavit 
giganticka pole zarovek, ktera budou prebytky proudu likvidovat svicenim 
panubohu do oken.
Tedy bussines zalozeny na rope (vyrobci motoru atd...) se mohou usmivat a 
rikat "jsme pripraveni na okamzity prechod na vodikovou energetiku az to 
bude ekonomicky pruchodne". Ale vtip je v tom ze ekonomicky pruchodne je 
medialne stravitelne synonymum slova NIKDY

Nebo se pletu ??

Zdravi Petr Kubac

P.S. Jedina rozumna technologie jak jezdit na elektrinu je elektricky vlak - 
drat vede z generatoru az do motoru bez zmeny druhu energie a tudiz s 
minimalni moznou ztratou. 




Další informace o konferenci Hw-list