Vetrniky

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Sobota Listopad 15 16:43:28 CET 2008

Ale delaji, to by nevyuzili slusne udelane infocentrum. Byl jsem tam ted
28.10. (pravda, po telefonicke domluve, byla nas trochu vetsi banda), ale v
sezone je delaji normalne i bez objednani, jinak kontakty zde (na mail
odpovedeli za cca dva dny, dal jsme to resili po telefonu a OK):

http://www.cez.cz/cs/kontakty/dalsi-kontakty/informacni-centra.html#ic_lipno

a parametry a dalsi udaje:
http://www.cez.cz/cs/energie-a-zivotni-prostredi/energie-z-obnovitelnych-zdroju/voda/lipno.html

Jinaj je docela zajimavy pocit sahnout si v jednu chvili na ten snekovity
privadec k turbine kdyz je klid a o par minut pozdeji kdyz tato jede naplno
a uvnitr te rorury leti voda... To se v cloveku klepou vnitrnosti.

Rad bych se podival i na Lipno II, ale ta bohuzel neni bezne pristupna
(podle pana, co nas tam provazel, tam oni sami chodi tak jednou dvakrat za
rok). Mozna se mi podari tam (na I a mozna i II) fotit, uvidime, to je ve
hvezdach, nechame to na jaro.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 15, 2008 4:10 PM
Subject: Re: Vetrniky

Obavam se, ze uz se exkurze dlu nedelaji - kdyz jsem tam byl naposled
tak se mluvilo o tom, ze jsme jedni z poslednich. Mimochodem zde je o
tom cela stranka:
http://www.ckrumlov.cz/cz1250/region/soucas/t_eleli.htm

Doba najeti do maxima je tusim 160s a je to ovladano bezobsluzne z
dispecinku ve Stechovicich. Na te fotce pod tou malovankou je videt
pekne prave regulacni tyc ovladajici prutok turbinou.

Ty tunely vedouci do nadrze Lipno II maji prumer 7.5m a jezdily tudy
normalne Tatry kdyz se to stavelo. Tunely vedou soubezne a ta uzka
kontrolni sachticka (kdyz si clovek stoupne tak strejcha ramenama o
klenbu) je pricne protina. Pokud clovek stoji v te sachte mezi tunely a
dela spunt tak citi jak pulzuje kolem nej vzduch - pohyby hladin vuci
sobe funguji jak dve obri membrany a vytvareji infrazvuk. Kdyz jsem tam
byl tak teklo 50 kubiku a jely obe turbiny - jde z toho opravdu velky
respekt. Stejne jako kdyz stoji na podlaze generatorovny a citi jak se
tam vsechno chveje vcetne podlahy.

Radek Vicek