Vetrniky

RTE rtepema@mbox.vol.cz
Sobota Listopad 15 13:04:12 CET 2008

Regulace výkonu jakékoliv tepelné či jaderné elektrárny má své
technologické meze, trochu lepší je to u uhelných a plynových, horší je
to u jaderných. Nevím proč, ale v žádné i odborné debatě o energetických
potřebách budoucnosti jsem neslyšel docela jednoduchý návrh. Dopravní
prostředky stejně nakonec budou spotřebovávat vodík, ten lze vyrábět
elektrolýzou vody a tak nejjednodušší způsob vyrovnávání výroby a
spotřeby elektrické energie je spouštět výrobu vodíku podle momentálního
přebytku elektrické energie, případně zastavovat při jejím nedostatku.
Zapnutí či vypnutí elektrolýzy je okamžité, bez vedlejších vlivů jako je
teplota materiálů a další technologické vlivy, které to komplikují v
elektrárnách.

Petr Mařík