Vetrniky

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Sobota Listopad 15 09:44:59 CET 2008

Jo to vim, semtam tam taky jezdim k zakaznikum.
Vite ja jsem byl dokonce pro ne, aby u nas byly. No postupne jsem ten
nazor zmenil. Jako technicka zalezitost je to neco, co me zajima. Ti co
se na to divaji netechnicky, vidi i jine dusledky. Nakonec doopravdy
nejsem presvedcen o tom, ze u nas poradne fouka. Pak jsme se zachovali
ciste obchodne a jejich navrhy ohledne financniho prispevku obci jsme
shodili ze stolu. Chteli jsme nasobne vice, ale odpovedi se nam uz
nedostalo.
Takova perlicka. Nedaleko od nas, v jine obci, uz postoupili mnohem
dale, maji dokumentaci pro vetrniky, delali vlivy na zivotni prostredi
EIA, rocni mereni vetru atd. V podstate by mohli zacit stavet. No jak na
potvoru asi 3 km od vetrniku se uz 2 roky rozhoduje jeden orel morsky,
ze se tam usidli. Nadhrene zvire. Vzdycky tam prileti, stavi hnizdo, ale
nejak se mu do toho nechce, chvili tam oprndava a pak leti pryc. Takze
kvuli milemu orlu je jakykoli dalsi postup uplne zablokovany. Starosta
mi rikal, ze v podstate nevi co s tim. Na tohle zadna vyjimka
neexistuje. Leda ze by orla donutil, aby si nasel misto jinde.
Ale treba takovy podzemni sklad jaderneho paliva bych bral. Zjednodusene
receno. Je pod zemi, nic nehyzdi, nehuci atd. Mame smulu v tom, ze u nas
neni zeleznice a jsme na konci sveta, kde lisky davaji dobrou noc. Takze
to asi neprojde.

MH