Vetrniky

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Sobota Listopad 15 09:23:54 CET 2008

Ano, to je pravda, ze ty technicke veci jsou na vyrobci. Oni to v
podstate jen zafinancuji a pak provozuji.
Ja si treba nedovedu predstavit, kdyz postavi za vsi 4 sto metrove sloup
a na nich vrtule o prumeru 140 m, kam az to bude videt a jak to bude
vypadat. Chteli jsme po nich konkterni modely a pohledy. To proste
nebylo mozne z nich dostat, pouze ujisteni, ze to bude v pohode. Dale to
melo byt cca 300m za prvnim barakem. Ze zadnych materialu se nedozvim
jak to hluci, kdyz ji mam 300m za barakem a je ticha noc. To ze to
neprekroci hlukove limity je mozna pravda, ale to me nezajima. Ve dne si
toho urcite nevsimnu, v noci je prirozeny hluk okoli mnohem nizsi a i
kdyz to normy neprekroci, tak to slyset bude. Otazka je jak. Jsme totiz
kraj absolutne nepolibeny prumyslem (coz je vyhoda i nevyhoda) a musim
uznat, ze si uz take myslim, ze ty vetrniky do naseho kraje nepatri, ze
ptari treba do krusnych hor kde take mnohem vice fouka.
Nakonec jsem zjistili, ze v nasi oblasti vubec nejsou kapacity v el.
vedeni 22kV, aby tu elektrinu odvedli pryc. Vsechno totiz maji u E.ONu
"skoupeny" spekulanti, kteri to tem co stavi elektrarny prodavaji. Podle
me tohle ani nevedeli.

MH