Vetrniky

Sobota Listopad 15 00:58:07 CET 2008

No já jen vím že na Prunéřově bloky najíždějí a odstavují se. Jak dlouho to
trvá jsem se nikdy nezajímal, ale můžu se zeptat kolegy který pro ně
programoval chemické analýzy. Určitě tam nejede neustále všechno. Vím že
taky říkali že nejpružnější jsou vodní elektrárny (+ přečerpávací), pak jsou
tepelné a nejhorší jsou atomové. Ty jedou snad pořád stejně.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Martin Patka" <hwmp@semily.net>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 14, 2008 10:14 PM
Subject: RE: Vetrniky

Zdravim,

nevim, jak to vypada dnes, ale v dobe meho mladi (asi tak -25let)
jsem byl svedkem havarijni odstavky jedne ze ctyr 200MW turbin v
elektrarne ve Chvaleticich. No, svedkem.. - nase dilna byla asi 300m
od kotelny; ale stacilo to :-)

Veskera para z kotle sla havarijnimi ventily ven (nebyly to zadne
male ventilky - potrubi cca 50cm, tlak okolo 300 atmosfer, teplota
asi 550 st.C)... V tu chvili to bylo jako zemetreseni - vsechno
v okolnich budovach se klepalo, ramus primo ohlusujici.... Celkova
doba odstavky kotle - tedy doba kdy sla vsechna para "do vzduchu",
trvala asi tri nebo ctyri hodiny a to ten kotel odstavovali
"do volnobehu" mnohem rychleji, nez meli.

A co se pamatuji, tak kotel se po odstavce roztapel opet do plneho
vykonu asi tyden - a to ho samozrejme nemohli nechat uplne vyhasnout
jenom s nim pak asi mesic honili turbonapajecky pro vlastni spotrebu
toho kotle.... a to by se asi tak dalo oznacit tim terminem "volnobeh" :-)

> No obávám se, že roztopenou elektrárnu jen tak rychle
> nepřibrzdíte a pokud pojede na volnoběh, zrušíte lopatky v
> turbíně. Nejrychleji reagují vodní elektrárny.

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz