Vetrniky

Martin Patka hwmp@semily.net
Pátek Listopad 14 22:14:34 CET 2008

Zdravim,

nevim, jak to vypada dnes, ale v dobe meho mladi (asi tak -25let)
jsem byl svedkem havarijni odstavky jedne ze ctyr 200MW turbin v
elektrarne ve Chvaleticich. No, svedkem.. - nase dilna byla asi 300m
od kotelny; ale stacilo to :-)

Veskera para z kotle sla havarijnimi ventily ven (nebyly to zadne
male ventilky - potrubi cca 50cm, tlak okolo 300 atmosfer, teplota
asi 550 st.C)... V tu chvili to bylo jako zemetreseni - vsechno
v okolnich budovach se klepalo, ramus primo ohlusujici.... Celkova
doba odstavky kotle - tedy doba kdy sla vsechna para "do vzduchu",
trvala asi tri nebo ctyri hodiny a to ten kotel odstavovali
"do volnobehu" mnohem rychleji, nez meli.

A co se pamatuji, tak kotel se po odstavce roztapel opet do plneho
vykonu asi tyden - a to ho samozrejme nemohli nechat uplne vyhasnout
jenom s nim pak asi mesic honili turbonapajecky pro vlastni spotrebu
toho kotle.... a to by se asi tak dalo oznacit tim terminem "volnobeh" :-)

> No obávám se, že roztopenou elektrárnu jen tak rychle
> nepřibrzdíte a pokud pojede na volnoběh, zrušíte lopatky v
> turbíně. Nejrychleji reagují vodní elektrárny.

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz