blokovany com port pod WXP pro DOS programy

Jirka MWW jirka.mww@gmail.com
Čtvrtek Listopad 13 18:18:21 CET 2008

Dobrý den a díky za rady.  Bohužel jsem s jejich pomocí na nic nového
nepřišel.

Dovolil bych si tady shrnout dosavadní stav :

1. Programy napsané v Pascalu ( několik ) a používající stejnou knihovnu na
sériové porty nefungují od neděle na mém počítači s WXP ani s COM1   ani s
COM2. Víc COMů nemám.

2. Příkaz ECHO aaa > COMx  funguje správně jak pod command.com z příkazového
řádku , tak pod  DOS prostředím,
 spuštěný pod Total Comanderem     tak pod cmd.exe z příkazového řádku WXP

3. Adresy portů COM12 a COM2 v biosu na adresách 0:0400 a dál jsou v pořádku
( 3F8 a dál).
   Tyto adresy souhlasí s nastavením v BIOSU    COM1 má IRQ 4 , COM2 má IRQ
3. Není nastaven žádný režim AUTO.
   Toto nastavení jsem několikrát obnovil, tak že jsem porty v BIOSu
zakázal, restartoval a pak povolil a znovu restartoval.
To samé jsem nezávisle několikrát udělal ve správci zařízení ve WXP.

4. Při pokusu o zápis a čtení do těchto Portů( viz 3. )  příkazem PORT v
Pascalu je tam jen 0FFH. ( t.j. zřejmě " prázdné dráty ").
   Přitom příkaz   PORT je využíván v programech dle 1. a na jiných
počítačích to funguje, t.j. čte to data, která simulují chování
   skutečných registrů  obvodu 8250.

5. Naistaloval jsem Microsoft Virtual PC 2007 a do něj DOS 6.22.  V tomto
prostředí ale příkaz ECHO ( viz 2.)
    nefunguje. Píše to  "write fault error writing device COM1 "  Nefunguje
tam samozřejmě ani žádný můj program.

6. Oba porty COM1 a COM2 bez problémů fungují s MS Hyperterminálem a
Terathermem pod WXP.

Prozatímní závěr je , že DOS virtual machine v WXP není z nějakého záhadného
důvodu schopna simulovat spojení mezi HW porty COM1 a COM2 a  vnitřním
prostředím pro DOS aplikace. A  to jak při spuštění mého programu v
prostředí simulovaného DOS pod WXP tak pro skutečný DOS 6.22, běžící na
Virtual PC 2007 ( viz 5.) .  Jinak se zdá, že  DOS virtual machine normálně
funguje. Není problém s přístupem na disky ani s klávesnicí a monitorem.
Pro tato zařízení to taky přece musí nějak emulovat DOS prostředí  s 386.

Pokud by někdo měl ještě nějaký nápad jak doplnit můj přehled, budu velmi
vděčný. Přeinstalce WXP je samozřejmě možná,
ale co když se to bude opakvat. Rád bych tomu nejdřív porozuměl, co se
vlastně stalo.