Ruseni RS-485 do okoli.

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Listopad 13 15:50:00 CET 2008

> Kolega tvrdi, ze kdyz odpoji
kompletne komunikaci v tech zarizenich, ze
> to nerusi.

A nemoze to byt nasledok zmenenej funkcie zariadenia bez komunikacie? Ako presne to "kompletne odpojenie" urobil? Da sa vypnut komunikacia bez odpojenia kabla? Da sa nejako rucne ovplyvnovat ci ide/nejde prip. Jej "hustotu"? Pritom samozrejme treba mat inkriminovanu vysielacku trvale pri uchu.

Za roky pokusov o dialkovu diagnostiku som sa naucil neverit nikomu kto mi neda z fleku odpovede na taketo otazky. Ludia maju tendenciu interpretovat vysledky svojich pokusov po svojom a dat vam len tu interpretaciu, co je velakrat zavadzajuca ci uplne nespravna. Stalo sa mii, ze som sa k vysledku dopracoval len vdaka tomu, ze "technik" sa odprasil na obed a na telefone bola sekretarka, ktora konecne robila presne to co som jej povedal, a vravela presne to co videla.

> Ze by se tam
> prenaselo ruseni z tech zarizeni a kabel byl jako antena?

Mozne to je, preco nie? Treba zistit, ako a na co presne je zapojeny ten kabel. Nedavno som cital taku vetu, ze v elektonike je najzneuzivanejsim pojmom "zem"... :-(

> Ta zarizeni prosla zkouskou EMC.

To velakrat nemusi byt rozhodujuce - v skusobni sa nedaju namodelovat vsetky zlozitosti co moze priniest zivot.

> Co s tim?

No ak chcete problem co najrychlejsie vyriesit, tak bohuzial musite tam ist a tu vysielacku si pozicat a pohrat sa s tym.

wek