CT a pod. Was: Re: Karta řidiče

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Čtvrtek Listopad 13 12:37:14 CET 2008

Ked sme pripajali druhu konzolu k MR-ku v jednej slovenskej nemocinici,
kde podla udajov vyrobcu MR je pole 5 T, tak sme zazili,
co robia laboranti pri obsluhe.
Pacienta _POMALICKY_ zasuvali dnu a davali extremny pozor, ci sa nejako
nehybe ( zabudnute spevnovacie droty pri zlomeninach a pod )
pred tym sa donekonecna vyzvedali od pacienta, ci mu do tela niekedy
nieco davali, ci mal vobec niekedy nejaku zlomeninu a pod, zubme
mostiky, ...
a akykolvek kov v tele, alebo na tele...

Stalo sa im, ze pacietka mala jeden spevnovaci drot v predlakti a ked ju
zasunuli do MR-ka, tak MR-ko si ten "drot"
z predlaktia "dost nesetrne vytiahlo" a zorientovalo ho podla svojho
smeru...
Mali z toho poriadne velky poprask.

Prene v tom istom MR-ku sme skusali, co urobi 5-korunova minca (
standardne nemagneticka - predpokladam nevela zelaza v zliatine )
MR-ko si ju umiestnilo do stredu, zorientovalo a neboli sme schopni ju
rukou ani otocit, ani nou nijako pohnut, aj ked sme sa velmi snazili.

Od vtedy mam pred MR celkom respekt...

Dodo