Hezka stranka o lekarskych urychlovacich

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Středa Listopad 12 22:37:42 CET 2008

jj, medicinske urychlovacve su teraz vo velkom rozvoji. Kazda lepsia
nemocnica uz ma svoj maly cyklotron. Fotonove/elektronove ozarovace
nadorov su cenovo uz dost dostupne (desiaky MKc). Tieto pristroje su v
sucasnosti ale uz prekonane a prevadzkuju sa viacmenej z dovodu
ekonomickej dostupnosti.
Vyvoj ale pokracuje smerom ku hadronovej terapii - posielal som uz viac
krat linky na prednasky alebo instituty. Protony a iony su uz ina kava.
Kym elektrony sa na par MeV urychlia v jednej dutine budenej jednym
klystronom a nad pacientom sa otaca cely urychlovac u hadronov sa nad
pacientom otaca radovo 700 tonovy magnet ktory smeruje zvazok s
presnostou pod 1mm. Myslim ze keby clovek vedel co nad nim visi tak by
mu ani ta blikajuca ledka (z ineho mailu o mri) nepomohla :-))
Nove masiny dokonca uz sleduju aj zivotne funkcie (hlavne dychanie) a
moduluju a smeruju zvazok tak aby bolo ozarovane len vyziadane miesto.