OT: antikomaridlo

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Listopad 12 22:15:34 CET 2008

Zdravim vsetkych,

viem ze sa to uz preberalo ale akosi vysledok isiel do stratena... takze ma niekto nejake pozitivne ci negativne skusenosti s antikomaridlom s LEDkami namiesto ziarovky?

Vec sa ma tak, ze sme dva roky s uspechom pouzivali antikomaridlo (na tmavomodro natreta ziarovka a okolo nej spirala s nejakym vyssim napatim) kupene v akomsi hypersuperBauvolaco u chalanov v izbe - on tam vzdy nejaky komar zabludil, a kym tam ta lampa nebola, decka boli dostipane, ked tam ta lampa bola, decka neboli dostipane (t.j. pre tento ucel to fungovalo plne uspokojivo). Sekundarny pozitivny efekt bol, ze to fungovalo ako nocne orientacne svetlo.

No lenze minuly tyzden sa ktoremusi z nich priplietla do cesty (aj ked bola na skrini asi dvakrat vyssej nez je ten vacsi z nich), a po strepani sa na zem prestala svietit. Vcelku nie je problem ju prasknut do kontajnera a navstivit hypersuperBauvolaco, ale mam taky blby pocit ked sa vyhadzuje takmer nova a plne funkcna vec len kvoli jednej (i ked pripustam, klucovej) suciastke, kde naviac je jednoducha diagnostika, ktora to je, a ide trivialnym sposobom vymenit (zavit E27). Nikde som vsak taku ziarovku nevidel (je podlhovasta a tmavomodra, je na nej napisane, citujem "220-240V25W" bez akehokolvek oznacenia vyrobcu ci ineho naznaku povodu). Takze by som ju rad niecim nahradil, ale nechce sa mi experimentovat s niecim nevyskusanym.

Vopred dakujem za vase postrehy a poznatky.

wek

PS. CO citam na webe tak vsetci spominaju "black light", t.j. UV ziarivky... nerobia sa nejake UV usporky, naviac aby vosli do valcoveho priestoru s cca. 5 cm priemerom? Co vravite? Nerobia? Myslel som si... :-(