RE: CT a pod. Was: Re: Karta řidiče

Matus Straka matus@angiovis.com
Středa Listopad 12 07:28:24 CET 2008

> Diky za bezva vysvetleni.
> Nedavno jsem na MRI byl a ackoliv jsem se na to pomerne
> dlouho teoreticky
> pripravoval a pak jsem si uzival 12,5 T :-)), takhle strucny a pritom

12,5T, to naozaj?

Nejak som mal pocit, ze bezne medicinske MRI skenery su so silou pola 1.5 a
3T, experimentalne su 4.2-7T. Male skenery (pre zvierata, napriklad pokusne
mysi) su tak do 11T. Pokial viem, zakladny problem je ze pri silnom
magnetickom poli je problem udrzat ho dostatocne homogenne v danom
priestore. Dostatocne homogenna oblast pri 11T a sucasnom ovladnuti
technologie je zhruba velkosti tej pokusnej mysi, preto sa pytam ci naozaj
12,5T ...

Matus