74xx je nekde na netu popsan rozdil?

Zuffa Jan ZuffaJ@cgc.sk
Úterý Listopad 11 12:11:49 CET 2008

Mam oscilator s 7404 a krystalom,
Bezproblemovo chodi s HC04 ale s LS04 sa mi ho
Ani po dlhsom laborovani nepodarilo rozkmitat

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Tomáš
Sent: Monday, November 03, 2008 8:06 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: 74xx je nekde na netu popsan rozdil?

Otazkou je zda uz neni i HC prekonana treba radou AC, ktera je pri stejne spotrebe rychlejsi nez HC.

>Toto samozrjme treba hladat u autora, t.j. TI. Je tam toho hafo, ale uznavam ze to nie je prilis beletristicke.

Orientacne, 74 nema cenu riesit; rychlost u LS, HC aj HCT je zhruba rovnaka, asi 50MHz pre hradla a 30MHz pre klopne obvody; spotreba je u LS zhruba stabilna asi 10-30mA na puzdro, u HC rastie s frekvenciou od nuly po asi taku istu hodnotu pri fMAX. Urovnami je LS aj HCT plne kompatibilna s TTL (ale HCT s CMOS vystupom, t.j. +-20mA, kym standard TTL/LS je zhruba +0.4 -2mA), HC je kompatibilna len vystupmi ked ide na 5V (vstupy ma CMOS, t.j. 1/3-2/3 VCC, a vie ist aj na 3V ale pomalsie). Obecne treba vsetko tlacit do HC, LS je prezitok a HCT je len preklenovacia rada. To vsetko je z hlavy takze je to plusminus. Exoty v hlave nedrzim, ak treba po nich siahnut, beriem datasheet.

wek