OT: CENTOS a gigabitova sitovka

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Listopad 11 11:10:14 CET 2008

Ja jsem asi natvrdly - mate jeden PCI slot, ten vam preci na tu sitovku
staci. Nebo to ma byt router a chcete routrovat mezi dvema sitema?

Co se tyka serveru. Je to silne subjektivni, ale zrovna predevcirem jsem
jen tak z legrace zkusil asi po roce nainstalovat posledni verzi serveru
Ubuntu 8.1 Intrepid Ibex.
Instalace je proti predchozim verzim (mel jsem 6.06 LTS a 7.10) zase o
kus dal. Z jednoho CDcka nainstalujete rovnou LAMP (Apache,MySQL,PHP),
postfix, dovecot, dns, sambu, openssl, ssh (a jeste dalsi veci co
nepouzivam). Jen si zaklikate pri instalaci co chcete nainstalovat.
Behem instalace se Vas to zepta na typ klavesnice, rozdeleni disku,
usera a jeho heslo, jmeno serveru, jmeno domeny pro mailserver, heslo
roota pro MySQL. Behem 30 minut je hotovo a rovnou bootujete do
funkcniho serveru - muzete odpojit monitor a pripojit se vzdalene pres
putty a zacit fungovat. Ja si okamzite pres putty nainstaluji MC,
webmina (kompletni sprava celeho serveru pres web) a phpmyadmin. Vse je
jen otazka nekolikrat spustit apt-get a nainstalovat balik z netu.

Dokonce jsem vcera se rozhodl tam vymenit jeste jiny disk a misto abych
to naklonovat mezi diskama tak jsem to rovnou preinstaloval nanovo.

Radek Vicek