Diverze na ponorce Něrva

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Listopad 11 10:55:16 CET 2008

Chmmmmm. :-)

> Chm.
> Pravdou je, že první věty článku říkají asi toto (volně překládám, v Rusku
> jsem byl naposledy v roce 1988):
>
> Ponorku NERVA div nezničila diverze - havárii, která stála 20 životů,
> nezavinila náhoda.
> Akademik Mezinárodní akademie informatizace (co to je ???) doktor
> technických věd Vladimír Iljin předpokládá, že na ponorce byl instalován
> "špionský" čip, který způsobil selhání elektroniky.
>
> A dále v podobném duchu. Jak říkám, ruštinu už dlouho nepoužívám, ale
> PREDPOLAGAET rozhodně nelze přeložit jako NEVYLUČUJE.

Zajisté, výše uvedené slovo znamená "předpokládá", ale toto slovo používá
výlučně _jedna_ osoba, tj. výše uvedený akademik. Sama redakce life.ru už
jako taková nic nepředpokládá, jen o tom informuje. A pokud jste četl ten
článek opravdu až do konce, to o spolupráci s Indií atd. jsou už určitě
jenom spekulace, to rozhodně nemůžete říci, že to někdo předpokládá, že to
tak bylo, ale nevylučuje se to :-).

> Dle mého soudu si tyto informace co do validity i věrohodnosti nic nezadají
> s kritizovaným odkazem. Stejně tak jsem tam mohl dát odkaz na stránky
> zabývající se MEGem, tuzingem, UFO atd.

S tím nelze souhlasit. Ten akademik patrně existuje, jeho názor jsme si
přečetli, redakce jej otiskla a celkem sama moc nekomentovala. Zato o
osobě Aštara Šerana mám, z hlediska jeho fyzické existence, přeci jen
určité pochybnosti :-) a klást na stejnou úroveň podezření z vojenské
špionáže/sabotáže (které bezpochyby stále existují ve velkém měřítku)
a produkt poblouzněné mysli určité skupiny lidí považuji přinejmenším
v technické konferenci za hloupé. Ten článek je technicky docela zajímavý,
jsou tam nákresy, fotky těch hasicích bomb (docela jsem se pousmál, když
si uvědomím, jak vypadají naše FM200 na sálech :-) ) a rozhodně jsem rád,
že jsem tento odkaz obdržel a mohl si to přečíst. To už se o tom Vašem
odkazu bohužel říci nedá :-(.

> S ruskou technickou vyspělostí a smyslem pro detail mám rozsáhlé
> zkušenosti - strávil jsem hodně času v bývalém SSSR, a nebyl jsem tam jako
> turista.

No vidíte, a já mám rusku za ženu :-). Tak o tom mám celkem taky nějakou
páru :-).

> Ledaže by to byl hoax :-) Vladimír Iljin = Vladimír ILJič lenIN :-)

Taky jsem si toho všiml :-).

> JF

S pozdravem Pavel Troller