Patecni startovaci kabely

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Listopad 9 18:33:33 CET 2008

2008/10/31 Pavel Kadečka <pavel.kadecka@gmail.com>:
> Ale to nemusí bejt nějakej kouzelnej dědeček, kde se vzal, tu se vzal,
> ale někdo známej nebo příbuznej - o víkendu jsem zůstal trčet na
> benzínce, vzal jsem plnou, pak jsem popojel ke kompresoru, nafoukal
> kola a už jsem nevodjel. Motor nejdřív i naskočil, ale jak klesly
> otáčky na volnoběh, tak zdechnul, to asi dvakrát po sobě a pak už ani
> nechytnul, jen startér vesele točil. Tak jsem zavolal tátovi, jestli
> by mě něpřijel někam vodtáhnout na laně, chvíli jsme na něj čekali,
> párkrát jsem to ještě zkoušel natočit, našel v kufru lano a vybalil z
> [...]

Je to sice offtopic, ale historka má pokračování a třeba by to někoho
zajímalo - ten vejfuk s tím očividně nesouvisel, jelikož jsem včera
zase zůstal trčet, tentokrát u Billy. Motor nechtěl naskočit ani když
jsem dlouho točil startérem, resp. někdy i naskočil a jakž takž běžel
na volnoběh, ale jak jsem přidal plyn, tak zdechnul. Tak jsem došel
domů pěšky a dumal, čím by to mohlo bejt, nakonec jsem došel k závěru,
že se to uchlastává (jak přidám plyn) a že to asi nedává jiskru, no
bylo to svíčkama a kabelama (možná jenom kabelama), konektory byly
dost zoxidovaný, tak jsem je poškrábal a prostříkal nějakým
kontaktolem (a nechal odvětrat, jelikož je to hořlavina, píšou to i v
návodu na tý pixle), taky jsem vyndal svíčky a oškrábal elektrody, pak
to chytlo na první pokus. Je to samozřejmě nouzovka, už jsem si
objednal nový svíčky i sadu kabelů.

Taky je tam takovej kablík mezi cívkou (předpokládám, že to je ta věc,
kam vede vn kabel od rozdělovače), co spojuje kostru tý cívky s
kostrou motoru. Byl skoro uhnilej, tak jsem k němu dal paralelně ještě
jeden, ale to nebyla hlavní příčina problému.

Konec motoristického okénka, děkuji za pozornost.

Pavel Kadečka.