dutnavko-rezistorova logika po druhe

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Listopad 8 23:30:21 CET 2008

Skus toto: predovsetkym vyhod ten odpor co sa mi nepaci. Potom (bez
budenia, aby si to mohol merat v stabilnom stave) pomaly zniz napajacie
napatie na asi 100V (presnejsie, zniz ho tak, aby na "hornom" odpore
bolo tak okolo 18-20V - ak by mala tlejivka tendenciu za takych
okolnosti zhasnut, tak treba zmensit odpory aby nou tiekol o nieco vacsi
prud; ale nemyslim si, ze to bude nutne). Teraz by to malo byt stabilne
- odpory su zhruba rovnake, takze aj na "spodnom" bude okolo 20V, a na
svietiacej tlejivke bude asi 60V, takze na nesvietiacej bude okolo 80V,
co je asi 10V rezerva do zapalovacieho napatia (co je asi 90V). Ak je to
napajacie napatie vyssie, tak bez toho "premostovacieho" odporu na tej
nesvietiacej bude prave okolo 90V, pri ktorej ma tendenciu sa zapalit aj
pri malom "strngnuti". Ak nemozes menit napajacie napatie, daj horne
odpory okolo 40k, a spodny okolo 80-90k; na hornom by tak mal vzniknut
ubytok znova okolo 20V (to je dolezite) a na dolnom okolo 40V (tam je to
takmer jedno kolko to je).

No a teraz skus priviest to obdlznikove budenie. Vazobny kondik daj
mensi ako je ten v obvode, presne kvoli tomu aby nenastaval jav, ktory
si pozoroval. Skus na uvod trebars nieco ako polovicu (4n7 alebo tak
nejak). IMHO by to malo takto fungovat prave na tie nabezne hrany. Potom
pomeraj a daj vediet.

wek