Chlazeni v PC - lze jen jeden verak ?

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Sobota Listopad 8 23:17:38 CET 2008

Ale to pak vyžaduje aktivní chlazení mimo PC. Buď formou chladičů, jinými
slovy opět hluk nebo peltiery, pak to bude bez hluku a docela drahý. Řekl
bych, že běžný vodní chlazení, který se dá koupit, má chladič nebo chladiče,
takže ten hluk. Potom vodní chlazení postrádá smysl, je to nákladný řešení,
u kterýho je problém poradit si s trošku nestandardním hardware, a nakonec
stejně bude vydávat hluk, protože výměník venku je třeba nějak chladit, aby
se z chlazení nestalo topení.
Jeden kamarád si kdysi dávno postavil vodní chlazení. Fungovalo to dobře,
dokud nějak zásadně nevytěžoval CPU, pak musel do výměníku zarazit flašku
zmrzlé vody a za dvě hodiny zas. Pak jsme měli na firmě jedno "profi"
řešení, na výměníku byl chladič. Kromě toho, že to bylo náročný na montáž,
to nijak super řešení nebylo.
Nemůžu si pomoct, ale dodnes jsem žádný pořádně vyřešený vodní chlazení v
chodu neviděl. Pod pořádným si představuju hluk menší než vydávají větráky,
univerzální řešení, kdy při upgrade to nebudu muset komplet vyhodit, a
rozumnou cenu, aby to chlazení nestálo polovinu ceny CPU.