Chlazeni v PC - lze jen jeden verak ?

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Sobota Listopad 8 21:23:58 CET 2008

To je pouze záležitost výběru komponent a vždycky byla. Na trhu byly vždycky
desky, který měly pouze pasivní chlazení. Já už doma minimálně osm let nemám
PC s aktivně chlazeným chipsetem, desky jsem za tu dobu vystřídal minámálně
čtyři, ale řekl bych, že je to mnohem víc.
Na firmu objednávám úplně stejným stylem, vybírám do sestav pasivně chlazený
desky. Naštěstí dneska už je zase v módě mít pasivně chlazený chipsety
nejlépe za použití heatpipe.
GPU jsou problém trvale, buď je nevýkonná/integrovaná nebo topí nehorázně,
člověk si pak musí vybrat, jestli chce mít PC na hry nebo na práci. Naštěstí
nVidia dělá na projektu, kdy v 2D poběží integrovaná VGA, která topí a žere
minimálně a do 3D se přepne na normální kartu/karty a pojede to na plný
výkon a případně ta integrovaná karta ještě bude dopomáhat.