Dela se neco jako Low Power 555/556?

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Sobota Listopad 8 07:32:18 CET 2008

Ahojte,

myslim si, ze pytajuci sa nenapisal trochu viac. Ale usudil som podla
threadu o generatoroch pulzov, ze riesi nejake nezavisle generovanie troch
frekvencii, kde je hlavne kriterium minimalna spotreba.

Myslim si, ze v tomto pripade treba zvazit aspon dva aspekty. Prvy aspekt
riesenie s 556 vs. 4xxx+cpld. Relativna jednoduchost IC 556 v porovnani s
4xxx+cpld je kompenzovana tym, ze sa musia pouzit teplotne a casovo stale
R+C. 32768kHz s 4060+xc9572 bude ovela presnejsia, presnost a stabilita je
dana len krystalom. Druhy aspekt je celkova konstrukcia a miesto na PCB.
Ake su moznosti tuna vie len pytajuci sa.

Pouzitie MCU, generovat viac ako 10kHz z 32768kHz mi pride ako masochizmus
a spotreba v tomto pripade tiez nebude 150uA. Za uvahu ale stoji
zamyslenie sa nad obvodom oscilatora. Mne sa paci 32768kHz +4060 +mcu s
pll (pic18f/sleep) +cpld.

Tolko moj nazor, ostatne musi zvazit pytajuci sa sam. Najlepsie pozna
svoje moznosti a podmienky riesenia.

A.