Dela se neco jako Low Power 555/556?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Listopad 8 00:40:26 CET 2008

Měl bych ještě střední cestu:

4093, 40106, 4584, 74HC14, ...
Obecně tedy CMOS hradla vybavená schmiťáky na vstupech. Pokud není potřeba
velká přesnost, jsou velmi praktickou náhradou 555/6. Zejména 4093 je v
tomto ohledu můj favorit - lze s ní udělat úspornější (cenou, spotřebou a
počtem součástek) verze minimálně půlky obvodů, které jsou běžně publikovány
s 555/6.

PH

From: "Novotny Pavel" <novotny.pp@atlas.cz>
Pry neni blbych otazek, jen jsou blbe odpovedi :-)
K veci, proc nepouzit napriklad doporucovanou ATtiny 11
spotreba na 5V sezere nejakych 1.2mA CM556 220uA tj. 5.4x mene
cena cca 45Kc VS 8 tj. 5,6x mene
pokud zverejnim konstrukci s 556 postavi si to i pepa z horni dolni, pri
pouziti MCU je zde problem
CM556 zvadne na vystupu 100mA u MCU odhaduji o rad mensi zatizitelnost
CM556 jede i na 12V a muze mit na vystupu 12V MCU nikolivek
V me konstrukci dokonce MCU mam a popravde by mohl tu 556 zastoupit, ale
pokud pouziji MCU na pouhe generovani nejakych pulsu znemoznim si MCU poslat
do standby ==> roste spotreba. Zaroven je pomerne obtizne generovat nejake
pulsy a zaroven vyrizovat IRQ od 8 pinu na kterych by se teoreticky mely
vracet.
Jsem priznivce MCU, cpu je i do kde ceho, ale obcas neni nad 556 :-)