OT: Carovy kod Ceske posty

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 6 10:44:34 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 6.11.2008 od Jan Půhoný:

> shanim ctecku caroveho kodu pro skenovani kodu z obchodnich a profi
> baliku Ceske posty.

To precte kazda ctecka...

> Bohuzel se mi nepodarilo zjistit, jaky typ kodu Ceska posta pouziva.
> Neporadi nekdo?

Je to typ 128. Original carove kody od posty jsou navic s prepinanim
subset A/C tak, ze typ zasilky je 128A, cislo podavatele, poradove
cislo zasilky a kontrolni cislice jsou 128C, druh caroveho kodu je
zase 128A. Ale lze to cele tisknout i jako 128A.

Kombinace 128A/128C znamena zkraceni delky caroveho kodu, protoze 128A
je pro ASCII znaky, zatimco 128C je pro dvojice cisel, takze to
vizualne vyjde kratsi, nez kdyz se to cele koduje 128A.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz