Detektor (pocitadlo) pruchodu?

k.novo k.novo@seznam.cz
Čtvrtek Listopad 6 10:03:58 CET 2008

Postavit vysilac/prijimac  s  4x 555 nebo to cele nechat na MCU zvladnu, jde mi o neco jineho.
Zkusim problem popsat podrobneji.

Potrebuji snimat pruchod skrze dvoje dvere vzdalene od sebe rekneme 15-20m, pricemz  udaje z detektoru se budou dale vyuzivat k nejakemu rizeni respektive kalibraci cidel na ktere na vliv i pocet cumilu v mistnosti. Pricemz couralove mohou jinymi dvermi prijit a jinymi odejit.

Dvere se delaji nove tzn. neni az takovy problem nechat si do futer zadelat 2x vysilaci a 2x prijimaci diodu, Jde mi spise o to ze z vyse uvedeneho mi jako nejvhodnejsi prijde pouzit jednu jednotku a k cidlum a diodam natahnout kabel, ale nejsem i jisty jak bude po 20m vypadat 40kHz signal pro vysilaci diodu, Stejne tak si nejsem jisty smerovosti tzn. je nutne u zavor vzdalenych cca 5cm pouzit rozdilnou nosnou nebo lze pouzit stejou  a diody se neovlivnuji (nevidi pokud se napriklad zapusti)?

>Neresil jste neko takove to pocitadlo pruchodu lidi nejakymi dvermi?
Potrebuji detekovat pruchod a asi i smer pruchodu, vzdalenost max 2m, stizeno bateriovým napajením.
Nechci vymyslet vymyslene , jde mi o tu analogove optickou cast jak a cim ji nejlepe resit.

Poradite?