Doporucte male nejazyckove rele

martin forum.martin@gmail.com
Úterý Listopad 4 20:36:54 CET 2008

Relé G5V (12V verzia) má odpor vinutia 960 Ohm. Na plné zopnutie pri 12V
potrebuje 12.5 mA. Spínam ho tranzistorom BC846. Bázový prúd je cca 4mA.
Tranzistor má v najhoršom prípade hfe 110. Takže je určite plne otvorený.
Pôvodne som mal v zapojení relé SY a to fungovalo roky bez problémov a stále
funguje. Problémy nastali výmenou za G5V. V katalógovom liste je uvedené, že
pre všeobecnú záťaž je do 0.5A a pre rezistívnu do 1A.

Martin