Hodiny s digitrony

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Úterý Listopad 4 19:22:17 CET 2008

neprehliadol, schemu som zatial neposielal :-)
vychadzal som z tohoto:
http://www.google.com/patents/pdf/GLOW_TUBE_COUNTER.pdf?id=cZ9EAAAAEBAJ&output=pdf&sig=ACfU3U1YLInsPdJk1EwOC7beWJAicZwVRg

http://www.google.com/patents/pdf/IMPULSE_OPERATION_TYPES_OF_ELECTRIC_WIRI.pdf?id=r9YBAAAAEBAJ&output=pdf&sig=ACfU3U0ldx1dUJxH1qtmReyuNInexm2rmQ

http://www.google.com/patents/pdf/SEQUENTIALLY_ADDRESSABLE_ALPHA_NUMERIC_G.pdf?id=j4A2AAAAEBAJ&output=pdf&sig=ACfU3U3FA4JeKGZ76V33qw4IgipSBl1nbw

hodnoty rezistorov som sa snazil potom vypocitat podla parametrov obvodu
odhadnutych z principu fungovania.
V zapojeni z druhej linky, obrazok 1 vysli hodnoty rezistorov 14:
75kOhm, 17: 75kOhm, 22: 200kOhm, 20: 62kOhm. Kapacita 21 je 15nF, s
vazobnou kapacitou 24 som trochu experimentoval, so 100nF to fungovalo.
napajcie napatie 120V, napatie medzi tlejivkami som ratal tusim 25V co
je tesne pod limitom preklopenia.
Obrazok z osciloskopu mam len z oscilatora
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/drl/gl.png. Malo by tam byt
vidiet pri akych napatiach sa preklapaju. Zapina sa pri ca 95V a ustali
sa na ca 65V. Schemu oscilatora nemam nakreslenu ale je velmi
jednoduchy, vid fotku bastl dosky
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/drl/dscf8186.jpg. Z napajania
100k odpor na tlejivku ktora je druhym koncom napojena na zem. Medzi
odpormi je pripojeny kondenzator.
Co si o tom myslis? Moze byt nespolahliva funkcia sposobena rozptylom
parametrov alebo som nieco zanedbal? Celkom by som to chcel rozchodit :-))
b.