Hodiny s digitrony

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Úterý Listopad 4 14:16:40 CET 2008

no mal som podobny napad pred par tyzdnami, akurat namiesto elektroniek
som chcel postavit logiku z dutnaviek. Dostal som sa po prototyp
oscilatora a trojbitoveho citaca. Citac cital a oscilator osciloval, ale
parametre neboli velmi opakovatelne tak ma to prestalo bavit a vyprdol
som sa na to. Myslim ze problem bol rozptyl parametrov dutnaviek. Je to
dost citlive na presnost spinacieho a rozpinacieho napatia.
Pokusna doska http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/drl/dscf8186.jpg -
nalavo oscilator, v strede troj bitovy citac, napravo resetovaci obvod
:-) Dekoder 1 z 10 na digitrony som nasiel velmi elegantny s pouzitim
fotoodporov. Ani jeden polovodicovy prvok :-)
1Hz oscilator som potom chcel pomocou riadenia napajacieho napatia
fazovo zavesit na GPS normal. Mozno sa k tomu este niekedy vratim.
b.