OT: HDV kamera & digifotak ??

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Pondělí Listopad 3 14:29:22 CET 2008

On Fri, Oct 31, 2008 at 09:06:48PM +0100, Kubat Tomas wrote:
> dobry vecer.
> uvazujeme o upgrade digifotaku, pro porizovani dokumentaci a do ted nam
> stacil
> olympus c-700 ultrazoom s 2mpx. napadlo me koupit tu kameru s velkym
> rozlisenim,
> jako ze i video muze byt dobra pomucka. chtel jsem se zeptat, jestli si
> z toho
> "filmu" muzu dodatecne vybrat treba jen nejlepsi "fotky" ? mam ale
> pocit,
> ze bude pouzita nejak komprese, ktera mi to znemozni ?? nebo to lze
> nejak takhle podobne
> [...]

No, HD kameru nemam, mam jenom obyc PAL kameru sony, ale z toho
zkusenost, ze snimek z filmu jiste pujde ulozit, ale jeho kvalita oproti
snimku z DF bude zalostna, nebot
    1) komprese (u DV jsou to v podstate JFIF obrazky, ale u HD kamery
       uz to bude nejake MPEG4...),
    2) zaverka kamery pojede na 25/50 (progresivne/pulsnimky) snimku za
       sekundu, bude to mazly pokud nebude kamera i scena v klidu,
    3) svetlo - DF si blejskne bleskem a pekne mu to vybudi chip, aby
       obraz z kamery nesumel je treba poradne sajnit halogenama, jinak
       to musi zesilovat slabouckej signal...

Takze na dokumentaci - obrazky IMO rozhodne DF

--
Zito