nabijec aku 24V

Pavel hw@itherm.cz
Neděle Listopad 2 11:11:25 CET 2008


Diky vsem za komentare a rady.

puvodne jsem chtel postavit jen zdroj a napojit baterky na trvalych 27,6V, 
ale protoze to bude zalohovat PLC co ridi rozvody v dome a ma i analogove 
vstupy, zkusim tomu nabijeni udelat nejakou inteligenci.
Podle popisu dole udelam nejjednoduzsi variantu, baterie nabiju na cilove 
napeti, necham casem klesat na dejme tomu 26,5V a pak zase nabiju. Snad tak 
baterkam prodlouzim trochu zivot.

Pavel




----- Original Message ----- 
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 30, 2008 8:30 AM
Subject: Re: nabijec aku 24V


Ted jsem opravoval dve UPSky od Powerware, kde pouzivaji "ABM" coz je
system pece o baterii, ktery vim, ze opravdu funguje. Mame tech UPSek
opravdu hodne a baterie v nich vydrzi (gelovky) bezne 5-6 let - tohle u
zadnych nepamatuji.

Kdyz jsem to mel ted rozhozene tak jsem to sledoval a funguje to radove
ve 20 dennim cyklu. Je tam nekolik rezimu:

Charging: baterie se dostoucha na 14V a podrzi se tam asi 5 minut
Discharging: baterie se kratce vybije na napeti 13.8V
Floating: radove desitky hodin se baterie udrzuje na napeti 13.8V
Resting: baterie se pozvolna nechaji vyklesat na 13V to trva cca 14 dnu
behem rezimu resting se obcas prepina do rezimu floating
a vse se cele opakuje

U tech mensich rad je to poznat, ze se jednou za tech cca 20 dnu zapne
vetrak, ktery UPSku chladi v okamziku kdy dobiji. Je to i videt z logu
uvnitr UPS.

Nez jsem do tech opravenych UPSek koupil baterie tak jsem pro zkouseni
mel jen jednu novou baterii a dve relativne ve spatnem stavu -
samozrejme i v ruznem stadiu nabiti. Zajimalo me jak si to poradi s
nabitim. Kdyz jsem ty baterie po mesici vytahnul tak kupodivu vsechny
tri mely napeti srovnane radove na setiny.

Radek Vicek

Vláďa Anděl napsal(a):
> To ten chytrý nabíječ pouze dobíjí baterii připravenou k použití (baterie 
> na
> nabíječce, není zatěžovaná), nebo je takhle řešený paralelní provoz zdroje
> (nabíječe) a nějaké zátěže - klasické zálohované napájení (provoz ve
> vozidle)? V tom je podstatný rozdíl. Nabíječky baterii běžně nabíjejí na
> maximum a pokud má baterie zůstat nabitá, asi je nejjednodušší občas
> zopakovat nabíjecí cyklus (jeho konec). V provozu je situace jiná, napětí 
> se
> udržuje konstantní a pro baterii optimální (nižší). Rozdíl je v tom, že na
> nabíječce baterie stráví podstatně menší dobu než ve vozidle, takže to
> přebíjení (plné nabití) nevadí.
>
> Anděl

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 




Další informace o konferenci Hw-list