osciloskop - kam tento svet speje :-)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Květen 30 16:01:18 CEST 2008

>Jeste me ted kdyz se tu opet v jinem vlakne zminuje osciloskop.

Ozaj, ked ste sa pripomenuli, som minule chcel odpovedat a potom nejako z toho zislo, tak pripomeniem Vasu poznamku:\

> [...]
> pameti osciloskopu do kruhoveho bufferu, nejaky DSP je trvale prohledava
> na spousteci podminku a v pripade jeji nalezeni se doplni buffer tak aby
> mela akvizice pozadovany pre a post trigger a pak se teprve tento blok
> dat prenese a dal zpracovava (zobrazeni, prumerovani, aproximace,
> moderni zobrazeni ala dlouhy dosvit ...). Na reseni zachyceni i anomalii
> musi byt navrzena nejaka komparace signalu na urovni prvniho zpracovani
> - vlastne ekvivalent spousteni.
> Myslite ze je to tak, nebo vas nekoho napada jiny system?

DSP prehrabavajuce sa v pamati je IMHO uplne a dokonale mimo misu. Nic ine ako sadu tucnych FPGA zapichnutych v mieste kde tecu data z ADC do pamati si neviem predstavit; a naopak, to je presne to co na hladanie glitchov a na tie anomalie je treba. Neda mi v tomto okamihu znova nespomenut miniLA ako modelovy priklad toho isteho v malom.

Samozrejme software co generuje bitstream ("firmware") do tych FPGA je jedna z takych vyziev ktorych by som sa rad zucastnil (ale co ma nikdy v zivote zrejme nepostretne). Inak to moze pokojne byt jeden z dovodov, preco sa tomu PCcku tazko vyhnut - na samotne zobrazovanie a vsetky tie ficurinky by ozaj asi stacil aj nejaky armoidny bastel.

wek